میخوام یه مطلب واقعا حیرت اور واستون بذارم که خودم وقتی دیدم سرم سوت کشید    مطمئن هستم شما هم از خوندنش حیرت میکنین  حتی سونیک ( که واسه خودش مخ مطالب اینترنتیه ) هم حیرت خواهد کرد


------------------------------------------------------------------------------------
پیامی برای اینده

        برنامه کیو (KEO) که از سوی یونسکو طرح قرن21 شناخته شده است. ابتکار گروهی از دانشمندان فرانسوی و در راس آنها دانشمند و هنرمندی به نام مارک فیلیپ است. او می گوید: این طرح هدیه از مردمان امروز به مردمان فرداست.

        این طرح از سال 1994 آغاز شده است و سال آینده به اتمام می رسد. قرار است این ماهواره باگنجینه ای از میراث بشری به شکلی در مدار زمین قرار گیرد که 500 قرن بعد به زمین باز گردد و اسرار زندگی بشر امروز را برای آیندگان برملا کند. اسراری که احتمالاً بسیاری از آنها تا آن زمان گم شده است.

        حافظه ای که ماهواره کیو حمل می کند معادل یکصد DVD است. بنابراین جای کافی برای 6 میلیارد پیغام که هر یک 4 صفحه باشد در آن وجود دارد طراحان برنامه می گویند  همه از کوچک و بزرگ و ضعیف و قوی می توانند پیغام خود را به هر زبانی که می خواهند برای آیندگان ارسال کنند از یک دختر در مدرسه در افغانستان گرفته تا یک زندانی محکوم به اعدام در امریکا. کافی است به پایگاه طرح  متصل شوید تا پیغام شما نیز به وسیله کیو برای آیندگان حمل شود.

تا کنون هزاران پیغام از طریق این پایگاه اینترنتی و نیز از طریق پست جمع آوری شده است. پیام دهندگان را افراد 4 تا 84 ساله تشکیل می دهند که به بیش از 60 زبان و از 181 کشور جهان پیام های خود را برای این طرح ارسال کرده اند.

ماهواره ای که این پیام ها را حمل خواهد کرد در حدود یکصد کیلوگرم وزن دارد و کروی شکل است. دور تا دور آن را چند سپر برای محافظت در برابر تکانهای شدید زباله های فضایی و شهاب سنگ ها فراگرفته است. این ماهواره به وسیله یک موشک روسی یا فرانسوی به فضا پرتاب خواهد شد. کل این طرح هزینه ای بالغ بر 50 میلیون دلار داشته است که بیشتر آن از سوی شرکتهای اروپایی علاقه مند به صنایع فضایی تامین شده است.

50 هزار سال بعد وقتی پوسته ماهواره هنگام بازگشت به زمین باجو برخورد می کند و با نور خیره کننده ای می سوزد دانشمندان کنجکاو آینده که مغز تیتانیومی آن را پیدا خواهند کرد علاوه بر میلیون ها پیغامی که مردم سراسر زمین فرستاده اند این اشیا گران بها را نیز در آن می یابند:

  1.  یک قطعه الماس که 3 نمونه گران بها از عناصر حبات بخش زمین درون آن قرار گرفته است: آب دریا هوایی که نفس می کشیم و خاک حاصلخیز و پربرکت. در این الماس یک قطره از خون انسان نیز قرار خواهد گرفت و همچنین بر سطح آن تصویر یک رشته DNA به عنوان امضای عمومی نوع ما حک خواهد شد.
  2.  تصاویری از زنان و مردان و کودکان تمام طوایف موجود در آغاز هزاره سوم در زمین تصاویری رنگارنگ از داستان ها و حکایت های شنیدنی را برای مردمان 50 هزار سال بعد بازگو خواهند کرد.
  3.  یک ساعت ستاره ای که موقعیت و سرعت گردش تپ اخترهای مختلف را در آسمان نشان می دهد. دانشمندان آینده با محاسبه میزان کاهش سرعت این تپ اخترها می توانند بفهمند که کیو 50 هزار سال سن دارد.
  4.  مجموعه ای از دانش و اطلاعات بشری که می توان آن  را یک نسخه معاصر از کتابخاته اسکندریه نامید نیز به وسیله کیو برای آیندگان حمل می شود.
 بالاخره پیام های مردمان امروز برای آیندگان  این پیام ها همانند مجموعه بالا روی دیسک های پوشیده شده از شیشه مخصوص نگهداری می شوند. جنس این شیشه مخصوص و سختی آن به گونه ای است که اطلاعات دیسکها از گزند زمان و مکان مصون خواهند بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد