بازم یه انتقاد

بازم یه انتقاد  اما این دفعه از یه سری ریشوی عوضی که هیچی حالیشون نیست .. این ادمای مزخرف )(اصطلاحا به یه سریشون میگن بسیجی. به یه سریشون هم میگن افراطی.. تعجب نکنین داخل ما دانشجو ها هم از این جور ادما زیاد هستن  حالا اصل نقد به نقل از ایران مهر عزیز

الاغ‌هایی که سیاسی شدند
در برهه کنونی از جهان بنا شده بر پایه‌های تکنولوژی، نقش سیاست پویای خارجی، نکته‌ای نیست که از منظر کارشناسان و دست‌اندرکاران دیپلماسی پوشیده بماند. کما اینکه نزدیکتر شدن به آرمان دهکده جهانی، ضرورت ارتباط مستمر با تکیه بر مبانی ارتباطات و در عیت حال حفظ استقلال و منافع ملی کشوری را اهمیتی مضاعف می‌بخشد.

در این مقال بر مقام آن نیستم که بگویم مدیران ارشد دیپلماسی خارجی در ایفای وظایف خود موفق بوده‌اند یا خیر؟ بلکه بر مقام آنم که بگویم ما یک مسلمانیم  و پیامبر رحمت و بزرگ ما آداب معاشرت با دیگران را به خوبی به ما نشان داده است.

برخورد پیامبر بزرگ اسلام با یهودیان مدینه، شکست خوردگان در جنگ‌ها، اسرا  و هم پیمانان با اسلام چنان سیمای نیرومندی از سیاست مدبرانه و مداراجویانه حضرت محمد (ص) بر جای می‌گذارد که با گذشت بیش از 14 قرن، هنوز به عنوان یک سمبل یاد می‌شود.
 بعدها هم که این نمونه رفتاری را در برخوردهای امام علی (ع) و ائمه اطهار با مخالفان دیدیم. برخورد امام راحل در مواجهه با دشمنان انقلاب با بکارگیری الفاظی چون «آقای کارتر» هنوز از یادمان نرفته است. پس ما را چه شده که اجازه می‌دهیم برخی افراد دانسته یا نادانسته عده‌ای الاغ مظلوم را  سیاسی کرده و نماد ملی  و هویت یک کشور را بر روی این حیوانات پیچیده و  در شهر و جلوی سفارت‌خانه‌های خارجی جولان دهند.

چرا دولت و ناجا جلوی این کار را نگرفتند؟ مگر یادمان رفته که در جهان کنونی هر حادثه کوچکی چنان با قاب دوربین بزرگ جلوه داده می‌شود که بعدعا هیچ کس را یارای انکار آن نباشد؟ در اینکه سران شورای حکام با ایران برخوردی ناجوانمردانه داشته‌اند، هیچ کس حتی مخالفان نظام شکی ندارند، اما اینکه به جای فعال کردن  دیپلماسی کشوری، نماد یک کشور را بر روی الاغی پیچیده و در شهر نمایش دهند، با هیچ مبنای علمی و عقلی و ادب و اسوه مسلمانی جور در نمی‌آید.
پرچم قبل از آن‌که متعلق به یک دولت باشد، به ملت و هویت تاریخی و فرهنگی مردم آن کشور تعلق دارد. پس این قبیل رفتارها نه تنها مشکلی از ما کم نخواهد کرد، بلکه ایران و ایرانی را در نظر افکار عمومی دنیا چنان معرفی خواهد کرد که در حد و اندازه یک ملت تاریخی که نخستین قانون مدون حقوق بشر را تدوین کرده نباشد.
این را هم می‌دانم که برخی‌ها خواهند گفت: این رفتار به رفتارهای اروپایی‌ها در! اما باور کنیم که چنین نخواهد شد و این بار جدا از دولت های اروپایی، ملت‌ها و اندیشمندان اروپا نیز به گونه دیگری به رفتارهای سیاسی ما خواهند نگریست..

بازم در اخر کار میخوام از این ادمایی که فکر میکنن میفهمن -- یا بهتر بگم فکر میکنن بزرگ شدن -- نفرت خودم رو اعلام کنم 

 

لطفا اگه با من هم عقیده هستید نظر بدید

نظرات 3 + ارسال نظر
سجعلی یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 12:05 ق.ظ http://2wnload.tk

آره به خدا......................
راستی-
کوجا ا ا ا بودی ی ی ی؟

هقشد پنج‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:53 ب.ظ

bebin bachei ke fek mikoni kheili halite.pato az gilime khodet deraz nakon .baraye in nezam joonaie ziadi rafte khoonaie ziadi rikhte shode.tohin be paiambaro enfejar dar harameino tahammol konim vali az mostakberin enteghadam nakonim?????ino bedoon tooye zendegit ke tarafdari az zede khoda yani zede khoda boodan.ma yarane ghasamkhordeim.mirizim khoone kasani ra ke mokhalefe va manee ettehade moslemin hastand.havaset jam bashe

الانصار پنج‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:56 ب.ظ

اسم (بسیجی) رو از وبلاگت حذف می کنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد