دیگه چی؟؟؟

خب هنوزم بعد از یه یک هفته فیروز کوهم  درسا سخته و من هم اس و پاسم الان هم خونه سیامک و مسعودم و وضعیت خونه هم مشخص نیست  

مطلب امروز رو مسعود زحتشو کشیده (با تشکر فراوان):

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

یه تاجر آمریکایی نزدیک یک روستای مکزیکی ایستاده بود که یک قایق کوچک ماهیگیری از بغلش رد شد که توش چند تا ماهی بود. از مکزیکی پرسید: چقدر طول کشید که این چند تا ماهی رو گرفتی؟ مکزیکی پاسخ داد: مدت زیادی طول نکشید.

آمریکایی: پس چرا بیشتر صبر نکردی تا ماهی بیشتری گیرت بیاد؟

مکزیکی: چون همین تعداد هم برای سیر کردن خانواده ام کافیه.

آمریکایی: اما بقیه وقتت رو چی کار می کنی؟

مکزیکی: تا دیر وقت می خوابم ، یه کم ماهیگیری می کنم ، با بچه هام بازی می کنم ، بعد میرم تو دهکده می چرخم. یه گیلاس مشروب می خورم و با دوستانم شروع می کنیم به گیتار زدن و مشروب خوردن و خوشگذرونی. خلاصه این هم زندگی ماست.

آمریکایی: ببین من تو هاروارد درس خوندم و می تونم کمکت کنم. تو باید بیشتر ماهیگیری کنی . اون وقت می تونی با پولش یه قایق بزرگتر بخری . بعد با درآمد اون چند تا قایق دیگه هم اضافه می کنی. اون وقت کلی قایق برای ماهی گیری داری !

مکزیکی: خوب بعدش چی؟

آمریکایی: به جای اینکه ماهی ها رو به واسطه بفروشی ، اونها رو مستقیما به مشتری ها می دی و برای خودت کار و بار درست میکنی ... بعدش کارخونه راه می اندازی و به تولیداتش نظارت می کنی ... این دهکده کوچک رو هم ترک می کنی و میری مکزیکوسیتی ... بعدا لس آنجلس و از اونجا هم نیویورک ... اونجاست که دست به کارهای مهم تری میزنی.

مکزیکی: اما آقا ! این کار چقدر طول میکشه؟

آمریکایی: پونزده تا بیست سال!

مکزیکی: اما بعدش چی ؟

آمریکایی: بهترین قسمتش همینه: موقع مناسب که گیرت اومد میری و سهام شرکتت رو به قیمت خیلی بالا می فروشی! این کار برات میلیون ها دلار عایدی داره.

مکزیکی: میلیون ها دلار !!! آه! خب بعدش چی؟

آمریکایی: اون وقت باز نشسته می شی! میری یه دهکده ساحلی کوچیک ، جایی که میتونی تا دیر وقت بخوابی ، یه کم ماهیگیری کنی ، با بچه هات بازی کنی ، بری دهکده و یه گیلاس مشروب بنوشی و تا دیر وقت با دوستات گیتار بزنی و آواز بخونی و خوش بگذرونی ...

به نقل از چلچراغ

***

حالا به این سؤال پاسخ بدید:

این همه تلاش ... خُب بعدش چی؟...   لطفا نظر بدید  متشکرم

نظرات 1 + ارسال نظر
صفا پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:19 ب.ظ

جدیدترین فیلترشکن ها در http://safafilter.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد