خدا پدرشون رو بیامرزه .. چند تا ادم حسابی هم پیدا شد

کمیته اقتصادی فراکسیون اصولگرایان تصمیم به ارائه طرحی برای کاهش حقوق کارگران گرفته است. در جلسه اخیر این کمیسیون، با بررسی تبعات تصمیم دولت احمدی نژاد در ابتدای سال جاری برای افزایش حداقل حقوق کارگران و تصویب آن در شورای عالی کار که به بروز مشکلات مالی جدی برای واحدهای صنعتی و کارفرمایان و در نتیجه اخراج شمار زیادی از کارگران در بخش های مختلف شده است، تصمیم گرفته شد که برای جلوگیری از ادامه این بحران ها در حوزه کارگری حداقل حقوق کارگران تا آستانه تحمل کارفرمایان بخش صنعت کاهش یابد.

طبق بررسی های کمیته اقتصادی فراکسیون اصولگرایان، با تصمیم ناگهانی شورای عالی کار که به افزایش حداقل حقوق کارگران موقت منجر شده بود، در بعضی از بخش ها به یکباره تا 50 هزار تومان حقوق کارگران افزایش یافته است. به گفته این کمیته، تصویب این موضوع در ابتدای سال و در حالی که بسیاری از کارفرمایان قراردادهای خود را بسته و برنامه ریزی های خود برای سال جدید را در پایان سال 84 انجام داده بودند، باعث وارد شدن شوک به بخش صنعت و در نتیجه تصمیم به تعدیل نیروها و کاهش خدمات رفاهی و پرسنلی شده. به نحوی که بسیاری از کارخانجات حتی به اخراج بخشی از نیروها بسنده نکرده و برای بقیه نیروها نیز امکاناتی از قبیل اضافه کاری، نهار، هزینه ایاب و ذهاب و هزینه های مشابه را متوقف کرده اند.

پیشنهاد دولت و وزات صنایع این است که به عوض این فشار وارد شده بر کارفرمایان به سبب افزایش ناگهانی حقوق کارگران، دولت مابه التفاوت هزینه های بیمه تامین اجتماعی را به عهده بگیرد تا دست کم از این لحاظ فشاری به کارفرما وارد نشود. اما این پیشنهاد مورد قبول نمایندگان کارفرمایان واقع نشده و آنها معتقدند تصمیم دولت از اساس غیر کارشناسی و خلاف قانون کار بوده است.

نظرات 2 + ارسال نظر
باران پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 03:06 ب.ظ http://parvaz4u.blogsky.com

سلام گلم.چه وبلاگ قشنگی داری خصوصا آهنگش.عاشق این آهنگم.ازش خیلی خاطره دارم.موفق باشی بهم سربزن.
بای...باران...

مانا شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 12:04 ب.ظ http://bandeiekhoda.blogsky.com


سلام…بعضی موقعها میشه که باید گفت مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان…خدا آخر و عاقبت دولت و ملت و بقیه مونو بخیر کنه …خودم که جز بقیه حساب میشم … از بقیه ای که نه دولت به فکر مونه نه ملت هر کی هر جور میتونه پدرمون درمیاره …موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد